Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ooit al eens gedacht om gebarentaal te gebruiken met je kind? Maar je weet niet hoe? Dan leer je het nu door het project van Signfuse (www.signfuse.com) met steun van de Vlaamse Overheid.
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Engels --- Taalonderwijs --- Taaldidactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- 4e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
In dit boek staat het verbinden van wereldoriënterende thema's en taalonderwijs in leerjaren 4 tot 6 van de lagere school centraal. Thema's en Taal geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten. Het biedt (toekomstige) leerkrachten concrete voorbeelden voor inhoudsrijk en breed taalonderwijs. Het thematiseren en onderzoekend leren zorgt voor betekenisvolle lees-, schrijf- en gespreksactiviteiten. Uitgangspunt hierbij is leerlingen een stem geven en actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De thema's en onderwerpen worden als het ware van hen, waardoor de betrokkenheid toeneemt. Door goed aan te sluiten bij de verhalen van leerlingen en daar een 'schepje bovenop te doen' vanuit relevante taaldoelen, brengt de leerkracht plezier, motivatie en resultaat bij elkaar. In deze herziene uitgave staan recente praktijksituaties beschreven waarbij de verbindingen tussen thema's in de klas, vakinhoud en taalonderwijs goed uit de verf komen. Ook is er meer aandacht voor de verschillende schrijfgenres bij het schrijven om te leren.
Didactics of languages --- Primary education --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Taalonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Didactiek
Choose an application
Meertaligheid --- Taalverwerving --- Meertalig onderwijs --- Taalonderwijs --- NT2 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitenschoolse opvang --- Thuistaal --- Relatie school - ouder --- Communicatie
Choose an application
The Elementary Modern Standard Arabic Course (EMSA), published in 1983, is the premier introduction, for the English-speaking student, to the active written language of the Arab world. Expressly designed for the beginning student, the course is written by a team of Arabic language teachers consisting of native and non-native Arabic speakers, linguists and people whose primary interests are literature and allied areas. It implements an audio-lingual approach to language teaching while presenting the elements of Modern Standard Arabic as written and spoken in the contemporary Arab World. Volume 1 is complete in itself and presents a practical introduction to the writing system of Arabic and to its pronunciation, with reading and writing pronunciation drills. Thirty lessons provide a basic working knowledge of Arabic. Each lesson contains a text, a vocabulary, grammar and drills including oral and written comprehension passages. An Arabic-English glossary completes the volume. The course continues in Volume 2, which extends the knowledge of vocabulary, grammar and expression. Fifteen further lessons are followed by appendices which give reference information.
Arabic language --- -Semitic languages --- Textbooks for foreign speakers --- -Dutch --- #KVHA:Taalonderwijs; Arabisch --- Didactics of Arabic --- -Textbooks for foreign speakers --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- English.
Choose an application
In Thema?s en Taal staat het verbinden van wereldoriëntatie en taalonderwijs in de groepen 5 t/m 8 centraal. Het boek geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten.Door middel van thematisch onderwijs verbindt de leerkracht verschillende vakgebieden met elkaar. Uitgangspunt bij het thematiseren is leerlingen actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De eigen verhalen van leerlingen, hun kijk op de wereld, hun verwondering én nieuwsgierigheid spelen een belangrijke rol. Door te handelen, te onderzoeken, te praten, en te lezen en te schrijven worden kennis en vaardigheden inzichtelijk, functioneel en vooral zinvol. De wereldoriënterende vakken zorgen hierbij voor het verdiepen van het thema door inhoudelijke kennis uit te breiden.Thema?s en Taal laat zien hoe je het taalonderwijs thematiserend en vakoverstijgend kunt inrichten. Na een beschrijving van de basis van thematisch onderwijs, gaan de volgende hoofdstukken in op een specifieke vaardigheid: gesprekken voeren, lezen en schrijven. Er worden uitgebreide (praktijk)voorbeelden gegeven van activiteiten en thema?s, en ook de rol van de leerkracht komt aan bod.Thema?s en Taal is een handboek voor professionals in de bovenbouw van de basisschool en interne en externe begeleiders. Het boek is geschikt voor gebruik op de pabo en goed bruikbaar bij stages in de praktijk.https://www.uitgeverijvangorcum.nl/product/100-566_Thema-s-en-Taal
Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- talenonderwijs --- WO (wereldoriëntatie) --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Schrijven --- Lezen --- Thematisch werken --- Gespreksvoering
Choose an application
Nederlands --- Lager onderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Nederland --- WebQuest --- Computerondersteund onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Didactische werkvorm --- Internet --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal
Choose an application
The remarkable way in which young children acquire language has long fascinated linguists and developmental psychologists alike. Language is a skill that we have essentially mastered by the age of three, and with incredible ease and speed, despite the complexity of the task. This accessible textbook introduces the field of child language acquisition, exploring language development from birth. Setting out the key theoretical debates, it considers questions such as what characteristics of the human mind make it possible to acquire language; how far acquisition is biologically programmed and how far it is influenced by our environment; what makes second language learning (in adulthood) different from first language acquisition; and whether the specific stages in language development are universal across languages. Clear and comprehensive, it is set to become a key text for all courses in child language acquisition, within linguistics, developmental psychology and cognitive science.
Language acquisition --- Research --- Methodology --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language and languages --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Research&delete& --- Acquisition --- Methodology. --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Language acquisition - Research - Methodology --- Language acquisition - Textbooks. --- Language acquisition - Textbooks
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|